Daca doresti sa iti formezi un obicei nou, atunci o sa ai un “mic” insight prin acest articol. (wink!)

“Ai grijă la gândurile tale, căci vor deveni cuvinte. Ai grijă la cuvintele tale, căci devin acţiuni. Ai grijă la acţiunile tale, căci devin obiceiuri. Ai grijă la obiceiurile tale, căci devin caracterul tău. Ai grijă la caracterul tău, căci devine destinul tău.” ― Lao Tzu

Hai sa facem un exercitiu de imaginatie. Sa presupunem ca ai medita si cand zic medita ma refer la a sta si a te autooberva la sfarsitul unei zile. Mai precis, ti-ai nota detaliat

1) cele mai dese ganduri pe care le ai in cap?
2) cele mai dese cuvintele pe care le pronunti?

3) cele mai dese actiuni pe care le faci?
4) obiceiurile pe care le ai

…cred ca te-ai prins. (Daca nu, scrie-mi;)

Sa continuam cu exercitiul de imaginatie de mai sus.

 

Sa presupunem ca:
A: vrei sa slabesti. Si sa presupunem ca ar fi o metoda pe prin care ai putea slabi rapid si fara efort prea mare dar ai ramane la acelas mindset ca si pana acum.

B: vrei sa slabesti si exista o metoda rationala si stiintifica pe care daca o urmezi te schimbi in mai bine fizic si mental. Mai mult, te pastreaza si sanatos/a (pentru unii si mai fericit/a) dar care necesita efort zilnic, putin cate putin.

Daca ai ales varianta a doua atunci e o chestiune de timp pana o sa ai corpul pe care ti-l doresti sau pana iti atingi orice alt obiectiv.

Ca să răspund la întrebare din titlu, e bine să îţi formezi obiceiuri sănătoase pentru că altfel o să ai o calitate a vieţii net superioară dar pentru asta e necesar să autobservi şi raţionalizezi şi să conştientizezi consecinţele proprilor acţiuni.

Facebook Comments