Sala de fitness e locul unde mergem sa ridicam greutati pentru a atinge anumite obiective de fitness,  a ne relaxa sau pur si simplu pentru a face terapie cu „fier”.

Antrenamentul poate sa fie pericuols daca nu folosim echipamentul potrivit pentru a putea executa exercitiile corect. Sunt cateva detalii de care putem sa tinem cont pentru a reduce la minim riscul de accidentare.

Papucii sunt unul dintre aceste detalii.

 

Antrenamentul de forta nu este alergat si papucii folositi nu trebuie sa fie identici. Papucii de alergat sunt facuti sa absoarba socuri si daca folosesti astfel de papuci sa faci genuflexiuni e ca si cum ai incerca sa ridici greutati in timp ce ai in picioare niste bezele uriase.

Cand executi fandari, indreptari si genuflexiuni este necesar ca papucii pe care ii porti sa aiba o talpa rigida pentru fi cat mai stabili sau daca nu, fara papuci (descult) este o varianta la fel de buna.

 

 

Mai jos o sa dau cateva exemple despre ce papuci sunt potriviti atunci cand executam exercitiile mentionate mai sus:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Tenesii/Convers

Au o talpa rigida, sunt relativ ok la pret si pot fi folositi si in alte contexte decat strict la sala, Conversii/tenesii sunt printre favoritii mei cand vine vorba de incaltaminte pentru antrenament de forta. Am observat ca sunt folositi si de powerlifteri asa inca un motiv in plus pentru a avea incredere in genul asta de shoes.

 

 

 

2. Papuci speciali weightlifting/powerlifting:

 

O alta alternativa de papuci folositi la antrenamentul de forta sunt papucii de weightlifting/powerlifting. Nu sunt atat de des intalniti intr-o sala de forta doar  deca nu dai de persoane care sunt pasionate de sporturi precum powerlifting, weightlifting sau crossfit sau de ocazionalul „gym rat”.

Papucii de weightlifting au de obicei calcaiul putin elevat (*cu 2,5-3 cm). Tot calcaiul este format dintr-un material rigidi precum lemnul sau plasticul si peste imbracat partial sau total cu cauciuc pentru a evita alunecarea. Sunt ideali pentru persoane care  nu au o mobilitatea foarte buna la glezne si nu pot sa isi pastreze talpa pe sol in timpul genuflexiunilor.

Ca si pret sunt mai scumpi decat conversii si se gasesc doar in magazine de specialitate. Aici si aici sunt cateva variante

 

 

3. Crosstrainer Shoes

De cand a inceput sa devina din ce in ce mai popular crossfit-ul, firmele de papuci s-au mulat dupa cerere si au inventat un tip de incaltaminte destul de versatil.

Daca esti genul de persoana care face genuflexiuni si dupa la urmatorul exercitiu vrea sa faca box jumps, atunci acestia sunt genul de papuci facuti pentru tine. Se poate sa si alergi cu ei cu toate ca probabil nu sunt cea mai buna varianta.

Cei mai populari crosstrainer shoes sunt: Nike Metcon    si Reebok Nano.

 

 

4. Papuci minimalisti:

Daca doresti sa constientizezi mai bine cum pasesti si unde pui presiune cand calci, poti incerca papucii minimalisti.

Senzatia este ca si cum ai fi descult doar ca nu esti si poate fi o varianta cand vine vorba de a invata sa faci genuflexiuni, indreptari sau fandari. Puteti sa gasiti aici genul asta de papuci.

 

5. Skate shoes

O alta categorie de shoes care se incadreaza pentru antrenamentul de forta sunt papucii folositi pentru skateboard, stii placa aia de lemn cu 4 roti pe care se da Tony Hawk.

Au talpa plata si rigida si arata foarte ok si in afara salii. Puteti sa gasiti aici mai multe variante de skate shoes.

Cuvant de încheiere

Papucii pe care îi alegi trebuie să te ajute să îţi atingi obiectivul din sala de fitness şi nu să te încurce sau mai rău să te „ajute” să te accidentezi de aceea e bine să experimentezi şi să faci research înainte de a începe să practici antrenament de forţă sau sa cer ajutorul unui profesionist sa te ghideze.

Sper că ti-au fost utile informaţiile din acest articol!

Train hard! Big up!

Facebook Comments