După ce în articolul anterior am vorbit(scris) despre gânduri și ce efect au asupra calității vieții, în partea a doua a articolului o să vorbesc despre cuvinte.

 

Tot în articolul anterior am vorbit despre atenție și cum, în timp, exersând, am reușit să o antrenez încât să o pot direcționa pe lucrurile care sunt importante pentru mine.

 

 

 

Analizându-mă lucid am observat că cel mai bine funcționez psihic în momentul în care:

  1. Ceea ce gândesc (îmi concentrez atenția pe gândurile/potențialele scenarii pe care mi le doresc)

 

este în corelație cu

 

  1. Ceea ce zic (cuvinte)

 

si drept urmare

 

  1. Se transformă în ceea ce fac (acțiune)

 

Am citit despre această corelație dintre gând-cuvânt-acțiune și cum poate să contribuie la o viață de om frumos trăită,  în cartea ”Conversații cu Dumnezeu” scrisă de Neale Donald Walsch. Chiar daca sună religios, sunt sigur ca orice ateist cu un minim de bun simț o s-o iubească.

 

O recomand în special pentru  că ridică niște semne de întrebare benefice pe toate planurile.

 

Am descoperit mai târziu că și nenea Gandhi a zis ceva asemănator și anume Fericirea este armonia dintre ceea ce gândești, ceea ce spui și ceea ce faci.”

 

Works for me.

 

 

 

  1. Cuvinte (scris):

Recent am început să țin un jurnal, să scriu  ce fac peste zi și cum m-am simțit în legătură cu:

– anumite interacțiuni cu oameni/situații,

– informația pe care o citesc/ascult

–  efortul fizic pe care îl fac, ce am mâncat, cum m-am odihnit.

Rolul jurnalului are ca scop auto explorarea sinelui. Îmi doresc să știu cât mai multe despre mine ca ființă umană și scriind cuvintele pe foaie, mă ajută să analizez ce simt, de ce simt ceea ce simt, și cum pot să gestionez cât mai productiv ceea ce simt încât să creez viitorul dorit.

Acest obicei de a nota cuvinte într-un jurnal mi-a apărut în gând după ce am citit ”Gânduri către sine însuși” de împaratul roman stoic Marcus Aurelius, o carte plină de înțelepciune utilă inclusiv pentru zilele noastre.

Studiile (and one more here) arată în mare parte că evidența unui jurnal este extrem de benefică pentru persoanele care doresc să își îmbunătățească calitatea vieții. Aparent este o unealtă utilă și în psihoterapie

În paginile jurnalului meu pot să văd ce persoană am fost, ce vreau să îmbunătățesc și cum pot să creez o versiune mai performantă/mai bună a propriei persoane.

Îndrăznesc să spun că a ține un jurnal este unul dintre cele mai utile și practice obiceiuri din viața mea pentru auto explorare și autocunoaștere

 

  1. Cuvinte (rostit)

Dale Carnage povestea intr-o carte de a sa despre tehnica pe care fostul președinte american Abraham Lincon o folosea pentru a memora mai ușor tot ce citea și anume cititul cu voce tare.

Argumentul pe care autorul îl invoca în favoarea acestei tehnici era faptul că în momentul în care citim și rostim cu voce  tare ceea ce citim, ni se activează 2 simțuri:

  • Simțul Vizual (ceea ce vedem)
  • Simțul Auditiv (ceea ce auzim)

În concluzie, reținem de 2 ori mai repede ceea ce pronunțăm.

 

 

Cuvintele sunt foarte puternice și cu impact emoțional.

Cuvinte precum: prietenie, fericire, dragoste, corectitudine, adevăr ne trezesc o anumită stare de spirit

Cuvinte precum: ură, trădare,furie, corupție ne trezesc o cu totul altă stare de spirit.

 

 

Prin cuvintele pronunțate ne exprimăm valorile și credințele și ca urmare acest lucru dictează cu ce oameni ne înconjurăm.

Oamenii cu valori, credințe similare  o să devină tot timpul mai apropiați.

 

Your vibe attracts your tribe.

 

Mr Jim a zis ”esti media a celor cinci persoane cu care petreci timp cel mai des” dar despre asta o să vorbesc în alt articol.

 

Pe saptămâna viitoare, stay tuned!

 

 

 

 

Facebook Comments