Ca si orice alt om, incerc sa gasesc in permanenta modalitati prin care sa am un stil de viata ( life style) cat mai echilibrat, optim si  cu sens.

.

 

Am un program incarcat  dar sunt  focusat si plin de energie toata ziua incat pot sa:

Fac 2 antrenament/zi

Am 8-10 clienti/zi pe care ii antrenez cu drag

Am un sideproject la care lucrez pe langa jobul principal (2-3 ore)

Citesc zilnic minim 10 pagini sau ascult un podcast/audiobook

Imi prepar mesele

Ajustez planurile de antrenament si alimentatie ale clientilor

Dorm 30-45 min la pranz, pentru ca aleg sa fac asta, sunt mai productiv asa.

 

Lucrurile insa nu au fost tot timpul asa roz.

 

In anul 2011, pe cand eram student, am flirtat cu anxietatea o perioada………. dupa cu depresia, apoi cu ambele.

Partea buna a fost ca dupa aceste episoade in care am fost “low” am devenit interesat de cum sa ma dezvolt constant incat sa nu mai trec prin astfel de perioade.

E imposibil, tot timpul o sa intampinam  astfel de momente, important e sa ne dorim  sa trecem  peste ele si apoi sa gasim modalitati incat chiar sa o facem.

 

Am decis sa adopt obiceiuri care sa ma transforme intr-o persoana apta fizic si psihic.

 

Dupa un research destul de stufos am ajuns la concluzia ca obiceiurile pe care le am in primele 30 de minute dupa ce ma trezesc imi dicteaza calitatea zilei. Ritualurile deriva din obiceiuri facute zilnic.

Din ce ne spun studiile, avem nevoie de 10 saptamani in medie pentru ca un obicei pe care il facem zi de zi sa devina automatism si sa nu mai fie un efort mental atunci cand il facem (ca spalatul pe dinti, il facem din automatism).

 

O sa va prezint pe scurt actualul meu “ritual de dimineata” in speranta ca o sa fie util pentru macar un cititor al acestei postari.

 

  1. O zi reusita se planuieste in prealabil.

Cu o seara inainte imi planific 2-3 lucruri pe care sa ma concentrez in ziua ce urmeaza. Folosesc mobile app-ul Google Calendar (IOs /Android)  pentru planificarea zilei (clienti, business meeting-uri, shit to do). Neaparat minim 7 ore de somn/noapte

 

2. Imi fac patul.

Imediat dupa ce ma trezesc (6:20) imi fac patul (daca nu doarme Teo, daca doarme, il face ea si ii trimit un SMS sa ii multumesc).

Am realizat importanta acestui obicei ascult podcast-urile doctorului Jordan Peterson care spune “Camera ta e o reflectie a ordinii/dezordinii din capul tau”. Sunt constient ca in momentul in care fac ce imi propun, chiar daca e o chestie minora ca si aranjatul patului, corpul elibereaza dopamina si  asta ma tine „in priza” pentru urmatorul target.

 

3.Ma hidratez.

Dupa 8 ore in care nu beau apa, dimineata imi amestec 1-2g sare de  hymalaia (sarea roz) in 250ml apa (daca esti hipertensiv, nu recomand). Unele persoane beau dimineata  cafea inainte sa bea apa  si asta le activeaza sistemul simpatic (fight or flight)  asta le streseaza organismul.

 

4. Gratitude:

Imi notez intr-o agenda 3 lucruri pentru care sunt recunoascator (gratitude). La inceput am fost reticent legat de a incerca sa aplic “recunostinta”, mi se pare dubios dar www.pubmed.com m-a ajutat in directia asta. Unele studii arata ca starea de bine este direct corelata cu recunostinta. Pentru mine functioneaza.

 

5. 5-10 minute de stretching.

Daca ne uitam la o pisica, caine, leu primul lucru pe care il fac dupa ce se ridica, se intind. Cand incepi sa te misti usor, sistemul nervos se trezeste treptat si te pregateste sa iti incepi ziua.

 

Un studiu  realizat pe 40 de femei aflate la menopauza arata ca 10 minute de stretching inainte de culcare amelioreaza simptomelor menopauzei si depresiei. Inca nu sunt la menopauza dar functioneaza si pentru mine )

 

6.Dus rece:

Sa va povestesc cum am ajuns sa fac dus rece.

Eram la tatuat la prietena mea din copilarie Alina si ii spuneam cum vreau sa evadez din oras si asa mi-a recomandat un loc tare fain in satul Iara (jud. Cluj), il gasiti aici.

 

Sunt doua bungalo-uri ecologice cu o privesliste deosebita.. aici am stat chill tot weekendul. Seara am iesit la alergat pe dealuri cu Victor proprietarul bungalorilor si mi-a zis sa ma uit in miniblitoteca din unu din bungalow-uri. Aici am gasit cartea lui Wim Hoff: Becoming the Iceman.

Wim Hoff daca nu stiti a facut o gramada de “minuni”:

  1. a escaladat Everest-ul numai in sort, pare inuman
  2. a participat la un experiment in care el si alti participanti au fost injectati cu o neurotoxinagreata. Ceilalti participant au avut: dureri puternice de cap, voma, ameteala. El nu a avut nimic. Dupa experiment Wim i-a antrenat pe ceilalti timp de 2 saptamani (exercitii de respiratie si expunere la frig) si ghici ce?! Indivizii au repetat experimentul si n-au avut nici un simptom.

Wim a reusit doar prin exercitii de respiratie si expunere la frig sa isi influenteze in mod constient sistemul nervos autonom, pana la el nu se stia ca putem sa il influentam in mod constient.

Dupa ce am terminat de citit cartea m-am uitat la cateva studii facute de Dr. Rhonda Patrick despre efectele pro si contra expunerii la frig/temperaturi scazute. Gasiti o gramada de informatie pretioasa aici  dar o sa vorbesc pe larg intr-un viitor articol doar despre expunerea la frig.

Beneficiile expunerii la rece/frig:

  • Ajuta la ameliorarea simptomelor de depresie/anxietate
  • Reduce inflamatia si stimuleaza sistemul imunitar
  • Stimuleaza metabolismul/ajuta la combaterea obezitatii
  • Concentrare/focusare mult mai buna
  • Mareste rezistenta cardiovasculara

 

Contraindicatii:

  • Pentru persoanele care incearca sa castige masa musculara, nu e indicat sa faca dus rece in prima ora dupa antrenament (reduce inflamatia care ajuta la refacerea musculara).

 

7. Razele solare:

Fac tot posibilul sa expun la soare in fiecare zi. Sun is King.

In ochi avem celule fotosensibile care atunci cand capteaza lumina nu doar ca ne permit sa vedem lumea dar ne influenteaza si anumite aspecte ale comportamentului pe care il avem, ne regleaza ritmul circadian si alte aspecte ale calitatii vietii. Gasiti aici un studiu interesant.

Omul este un mamifer diurn si in preistorie devenea activ cand rasarea soarele si isi oprea „activitatile” o data cu apunerea acestuia. Asta era cursul naturii.

 

 

Cam atat pentru articolul de azi.

 

Daca sunteti curiosi care sunt obiceiurile mele in restul zilei, ce mananc, cum ma antrenez sau ce suplimente iau, let me know in the comments 🙂

Facebook Comments